2020’de Çin’de başlayıp dalga dalga her ülkeye yayılan Covid-19 pandemisi; sadece ekonomik hayatı değil, özel yaşamları da etkiledi. Maske, mesafe ve hijyen kurallarının yeni normale dönüştüğü bu dönemde, ürün ve hizmet akışlarını dijital süreçlere entegre edemeyen marka ve kurumlar, rekabet yarışının gerisinde kaldı. Hatta bazıları yok oldu. Kısıtlamalar nedeniyle evlerde geçirilen zaman hızla arttı, turizm ve seyahat harcamaları hızlı bir düşüş sergiledi. Alıveriş ihtiyacının e-ticaret kanallarıyla karşılandığı, 7’den 70’e herkesin dijitalleşmek zorunda kaldığı bir döneme girildi. İş-yapış stillerinin dijitalleşmesini, özel yaşamda da dijitalleşme takip etti. Sağlık, finans, eğlence, oyun, alışveriş ve eğitim odaklı tüm ürün ve hizmetlerin; dijital kanallar ve mobil uygulamalarla takip edilebildiği bir dünyanın parçası olundu.
Küresel oyun pazarı hızla büyüyor, 2023’te video oyuncu sayısı 3 milyarı geçecek.
Pandeminin hızla tetiklediği dijitalleşme kültürünün en önemli yansımaları ise oyun sektöründe hissedildi. NewZoo 2020 Raporu’nun istatiksel verileri, oyun sektörünün 2020’den bu yana en hızlı yükseliş performansı gösteren sektörler arasında olduğunu destekliyor. Rapora göre küresel oyun pazarı; 2020 yılını, %5,6’lık büyüme oranıyla 159.3 milyar dolar gelire ulaşarak kapattı. Dünya genelinde şu an 2.69 milyar video oyuncusu bulunuyor ve bu rakamın 2023’te 3.07 milyar oyuncuya ulaşacağı öngörülüyor. Raporda dikkat çeken bir diğer önemli veri ise mobil oyun sektörünün, 2020’de 86.3 milyar dolarlık kombine akıllı telefon ve tablet oyun geliri ile toplam pazarın yüzde 49’nu oluşturması… Her yıl %8,7 oranında düşen tarayıcı bilgisayar oyunları dışında tüm segmentler, pozitif büyüme kaydetmeye devam ediyor.